Iako bi se prema izvještavanju većine (lokalnih) televizija i internetskih portala moglo zaključiti kako su najveći događaji/skandali ovogodišnjeg beogradskog Beldocsa bili poslovična torta na glavi francuskog celebrity-filozofa i nebrojeno puta pokazani (desni) silikon talijanske porno-političarke, na desetom izdanju tog međunarodnog festivala dokumentarnog filma dogodio se i jedan pravi (mali) skandal, no, on je - kao što se to i uobičajilo u ovoj eri totalitarne, isfabricirane medijske irelevantnosti - ostao gotovo bez odjeka.Što se samoga filma tiče, Brecelj nije imao (ozbiljnijih) zamjerki, osim na pojavljivanje nekih bivših kolega i jednog rock-kritičara, kasnijeg "hrvatskog nacionaliste" Darka Glavana
Riječ je o kratkom i spontanom komentaru/nastupu kojim je kultni umjetnik, kantautor, performer i "meki terorist" Marko Brecelj u beogradskom Domu omladine popratio svjetsku premijeru LP filma Buldožer - Pljuni istini u oči, koji je, u sklopu filmskog serijala o bitnim pločama slovenske muzike, na inicijativu producentice Vive Videnović i scenarista Igora Bašina i Barbare Kelbl, režirala Varja Močnik.
Govoreći o jednom od najutjecajnijih konceptualnih rock-albuma bivše države, koji je snimio zajedno s Borisom Beleom, Urošem Lovšinom, Borutom Činčom, Štefanom Ježom, Andrejem Vebleom i Ivanom Volarićem - Feom, Brecelj je još jednom pokazao kako je i 42 godine nakon njegova nastanka jednako dosljedan i britak: odgovarajući na pitanje o razlici između sedamdesetih prošlog stoljeća i današnjeg vremena, koje mu je u razgovoru poslije projekcije postavio srpski redatelj Darko Lungulov, uvijek autentični i nepredvidivi umjetnik u svom je beskompromisnom duhovito-jetko-žestokom tonu istaknuo: "Ako je ono bio mrak jednoumlja, ovo danas, ovo je tama bezumlja!".
Ovogodišnji moto festivala "nije još mrak" komentirao je i ponovivši ga s upitnikom na kraju te poprativši posprdno-ironičnim smijehom, a publiku je pozdravio uz upozorenje da živi u "zatvoru", u koji je on, kako je dodao, stigao u posjet iz drugog, svog "zatvora". Također je naglasio kako mu je to zadnji put da je u beogradskom Domu omladine, budući da ne želi više dolaziti na mjesto u kojemu su "anarho-manekeni" dopustili da se sala u kojoj se obično održavaju (rock) koncerti nazove "Amerikana", ne iz kulturnih, nego financijsko-imperijalističkih razloga.Ovogodišnji moto festivala "nije još mrak" komentirao je i ponovivši ga s upitnikom na kraju te poprativši posprdno-ironičnim smijehom, a publiku je pozdravio uz upozorenje da živi u "zatvoru"
Što se samoga filma tiče, Brecelj nije imao (ozbiljnijih) zamjerki, osim na pojavljivanje nekih bivših kolega i jednog rock-kritičara, kasnijeg "hrvatskog nacionaliste" Darka Glavana, a bio je najzadovoljniji ilustrirano-animiranim dijelovima Martina Ramoveša i Jerneja Lundera, kojima je redateljica, kako je rekla, morala nadoknađivati gotovo potpuni nedostatak/nestanak video materijala o grupi iz tog doba. Varja Močnik je pojasnila i kako je film o Buldožeru drugi u serijalu započetom 2006. albumom Dolgcajt Pankrta, a najavila je i treći, o Laibachu.
Prvi studijski album Buldožera, koji je u produkciji benda i hrvatskog rock-kritičara Dražena Vrdoljaka objavio beogradski PGP RTB (reizdao Helidon 1991. i 1996.), pedesetdvominutni LP film Pljuni istini u oči evocira kolažirajući arhivski (novinski) materijal i originalni omot albuma (strip-ilustracije Kostje Gatnika i dizajn Slavka Furlana) s ponešto možda ipak prebrojnim, no odlično umontiranim recentnim svjedočanstvima članova grupe, kolega i novinara.
Među njima se, naravno, opet ističe Brecelj koji, umjesto "glavopričajućih" osvrta i sjećanja, na pitanja scenarista odgovara u svojojBudući da svi odgovori-performansi nisu stali u LP film, Brecelj je najavio kako će od cjelovitog materijala sklopiti vlastiti filmski dokument prepoznatljivoj, "punoj ratnoj opremi", bušeći balone "okolo zgrade Klimoglave opštinske uprave" u Kopru, što je dio i njegova "monumentalnog, godinama trajajućeg performansa Koračnica Zlatnog Doba". Budući da svi odgovori-performansi nisu stali u LP film, Brecelj je najavio kako će od cjelovitog materijala sklopiti vlastiti filmski dokument - "filmič" koji će biti njegovo "viđenje ansambla i vremena u kojem je ploča nastala".
Rubnom, eksperimentalnom izgledu LP filma Buldožer, svakako pridonose i zafrkantsko-šminkerski, "vintage" igrani dijelovi s "ozbiljnom televizijskom voditeljicom iz sedamdesetih", koji služe kao dramaturška poveznica raznolikom materijalu, no, pravi amalgam te priče o ljudima koji su stvarali Pljuni istini u oči, kao i o vremenu i prostoru oko njih, čine pjesme s albuma koje se u pozadini čuju u cjelosti, od Najpogodnijeg mjesta, preko Život, to je feferon i Blues gnjusa do Yes my baby, no.
_____________________________________________________________________________________________________